Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Ситуацію з старлінками, як резервним каналом зв’язку в судах, прокоментував заступник Голови Державної судової адміністрації України Сергій Чорнуцький.
На сьогодні українські суди, як і вся держава в цілому, працюють в умовах «віялових» та аварійних відключень електроенергії.
Чи можуть зарадити цій ситуації термінали Старлінк, які були передані судовій владі на початку війни? Як використовувати в судах передане обладнання? Ці питання наразі досить часто турбують суди та учасників судового процесу. Давайте розберемося.
Насамперед нагадаємо, що за сприяння Мінцифри судовій владі спочатку в березні поточного року було передано дві станції Старлінк, а пізніше, в серпні ДСА отримала ще додатково 50 Старлінків.
Отримані станції були розподілені наступним чином: по дві станції на кожну область (територіальним управлінням ДСА для використання судами в області), а решту (кілька одиниць) - для критичної інфраструктури основного та резервного дата-центрів.
Таким чином наразі в розпорядженні територіальних управлінь ДСА є по дві одиниці терміналів Старлінк для використання судами в області.
Наявна кількість терміналів на сьогодні може забезпечити резервний канал зв’язку лише на випадок нечисельних аварійних відключень (в одному-двох судах одночасно). За умови, якщо такі випадки у різних судах трапляються у проміжках часу не частіше, ніж раз в одну-дві доби (для можливості своєчасного переміщення обладнання між судами).
Тобто два термінали Старлінк в області дійсно можуть стати в нагоді для забезпечення тимчасового відновлення зв’язку, але лише на випадок НЕчисельних (НЕмасових) пошкоджень каналів зв’язку на території області.
Чи зможе вирішити наявна кількість станцій Старлінк проблему аварійних (віялових) відключень електроенергії?
Відповідь: нажаль, повноцінно, Ні!
Наявної кількості терміналів Старлінк не вистачає одразу, щоб забезпечити всі суди області на випадок чисельних віялових відключень електроенергії, які трапляються одночасно та в багатьох судах області. Адже неможливо на території області одночасно перемістити термінали на значні відстані між судами у досить щільний та не завжди прогнозований на сьогодні графік відключень електроенергії - по декілька разів протягом одніє доби.
Станції Старлінк для свого функціонування також потребують наявність електрики.
Однак, через брак фінансування переважна кількість судів на сьогодні, нажаль, не забезпечена генераторами чи іншими джерелами резервного електроживлення.
У разі ж відновлення у суді електроживлення за рахунок резервного джерела енергії, зазвичай у більшості випадків відновлюється і основний канал зв’язку Інтернет.
Таким чином на сьогодні суди можуть скористатися наявними терміналами Старлінк для тимчасового відновлення пошкоджених каналів зв’язку, попередньо звернувшись для цього до територіального управління ДСА у відповідній області.
При цьому така можливість є лише у випадку, коли це не стосується масових відключень електроенергії чи масштабних пошкоджень каналів зв’язку одночасно значної кількості судів в області.
Після відновлення основного каналу зв’язку рекомендується повертати супутникову станцію для можливості її використання під час аварійних ситуацій в інших судах.
П.М.: Для можливості забезпечення судів засобами резервного електроживлення, зважаючи на відсутність бюджетного фінансування, ДСА звернулася за допомогою до міжнародних донорів. Питання можливості отримання додаткових Старлінк ініціюватиметься перед Мінцифри.
За інформацією ПресслужбиДСА України